A160201A16 |
Avaluació competencial en el treball per projectes |
2017-2018 |
Taller a centre. Secundària Obligatòria |
|
|
|
9/1/2018 - 3/4/2018 (15 hores) de 16:00h a 18:00h |
|
SI El Vern |
|
Pss. Església, s/n (Lliçà de Vall)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Oriental IV
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 . Activitat restringida |
|
DATA INICI PROVISIONAL |
| |
Descripció i Metodologia: |
Aquest taller de 15h pretén donar algunes pautes al professorat per tal d’ incorporar a l’aula processos d’ensenyament i d’avaluació per competències. L’objectiu és que el claustre adquireixi eines i estratègies per portar a terme un ensenyament enfocat al treball transversal i competencial a partir de l’anàlisi de com desenvolupa l’alumne el seu propi procés d’aprenentatge.
|
| |
Objectius |
Adquirir eines per portar a terme processos d’avaluació competencial.
Conèixer i utilitzar instruments d’avaluació competencials (rúbriques i portafolis)
Promoure la creació de materials curriculars basats en projectes
Promoure el canvi metodològic en l’adquisició dels aprenentatges.
Aprendre a dissenyar objectius i indicadors de tasques a partir dels criteris d’avaluació.
Programar les pròpies unitats didàctiques incorporant les competències bàsiques i els trets propis de l’avaluació competencial.
Assumir les característiques de l’aprenentatge per competències i plasmar-les en les pròpies seqüències didàctiques.
Adquirir estratègies didàctiques per desenvolupar processos d’ensenyament-aprenenatge basades en un aprenentatge competencial.
|
| |
Continguts |
Fonaments del treball cooperatiu i les intel•ligències múltiples
Instruments d’avaluació: rúbriques i portafolis
Creació d’indicadors per avaluar les competències bàsiques
Disseny de seqüències didàctiques competencials
L’avaluació competencial en els Plans Individualitzats
L’avaluació competencial en alumnes d’altes capacitats
|
| |
Formador/a |
Cristina Zamorano Rodrigo
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa.
Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de l'institut
|
| |
E-mail |
a8921211@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
09/01/2018 |
1600 |
1800 |
Sessió 2 |
dilluns |
22/01/2018 |
1600 |
1800 |
Sessió 3 |
dimarts |
20/02/2018 |
1600 |
1800 |
Sessió 4 |
dimarts |
06/03/2018 |
1600 |
1800 |
Sessió 5 |
dimarts |
20/03/2018 |
1600 |
1800 |
Sessió 6 |
dimarts |
03/04/2018 |
1600 |
1800 |
|
| |